Jag mår inte helt hundra idag. Ont i halsen, snuvig och så oändligt trött och orkeslös. När jag kom hem från eftermiddagens 4-timmarsföreläsning kändes det som att jag sprungit ett maratonlopp. Det verkar som att en förkylning är på g, men jag försöker göra mitt allra bästa för att hålla den borta. Överdoserar mina bakteriedödande halstabletter, vilar mycket och försöker få i mig mat trots att jag inte är det minsta hungrig. Till frukost idag blev det varma koppen, till lunch gammal köttfärslimpa och till middag åt jag nedanstående.
 
Dagens middag för en halvsjuk student: Nudlar med biffsmak. Knäckebröd med ost. Vatten.
Kostnad: Ca 7 kr.
Omdöme: Tämligen smaklösa nudlar, om det beror på att de var billiga eller att mina smaklökar är lite ur form är dock oklart. För den låga summan tycker jag ändå att det var en okej middag (Om än lite bristande ur näringssynpunkt).
 
 
Nu ska jag bedöva halsen med en glass och sedan är det läggdags.

3 kommentarer

pappa

12 Sep 2013 07:44

Den middagen låg t.o.m. under malayisk prisnivå. Det är fördelen när man är lite krasslig att eftersom maten inte smakar kan man spara pengar i matkassan. Men då gäller det att inte avsluta med BoJ-glass. Krya på dig !

Svar: Vad tror du om mig, BoJ?! Nej, piggelin är den billigaste glassen man köpa på ICA. 7 kronor kostar den, det tyckte jag att jag kunde unna mig :)
Felicia

mamma

12 Sep 2013 11:09

Stackare!
Håller tummarna för att det är en lindrig förkylning!
Kram

Linn

13 Sep 2013 13:53

Vitlökskur kombinerat med ingefära i aplesinjuice brukar funka. Så slipper du nudlarna när du blir frisk.

Svar: Har inte pallat äta den äckliga vitlöken den här gången, men hoppas att mycket vila gör susen. Dessutom mår jag fantastiskt mycket sedan jag fick tillbaka resultatet på el-tentan! För övrigt gillar jag nudlar så de kommer jag nog fortsätta med :)
Felicia

Kommentera

Publiceras ej