Ligger i soffan och har precis avslutat första middagen i min nya lägenhet. Det fick bli färdiglasagne värmd i mikron, har ännu inte fått ordning på köksgrejerna och dessutom är jag helt färdig efter en lång flytthelg. Tycker dock att jag har kommit någorlunda tillrätta och än så länge känns det väldigt bra.
 
Jag bor i andra hand i en etta på Söder, ett stenkast från Skanstull. Läget är nog det absolut bästa med lägenheten, helt perfekt. Huset ligger på en lugn gata med mycket grönområden runtomkring och bara fem minuters promenad bort ligger affärer, restauranger, ett mysigt konditori och flera stora mataffärer. Det kan liksom inte bli bättre!
 
Idag har jag packat upp det mesta, handlat, köpt pendelkort och hittat snabbaste vägen till Södra station (kan inte låta bli att tänkta på Monopol varje gång jag hör eller ser det namnet). Var även en sväng på Åhléns på eftermiddagen och lyckades få till min första kändisspotting. En svensk skådespelerska var där och handlade men jag var självklart stencool. Vände bort blicken och var sådär lagom nonchalant. Coolt. Problemet är bara att jag kan inte komma på vad hon heter! Sjukt frustrerande! Speciellt efter att ha ägnat en halvtimme åt att googla svenska skådespelorskor men fortfarande inte kommit på det... 
 
Nu återstår bara lite förberedelser inför morgondagen. Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ha på mig första jobbdagen, ett livsviktigt val, så det får nog bli lite klädprovning. (Om jag lyckas ta mig upp från soffan, farligt att inta middagen framför TVn).
 

7 kommentarer

autografsamlare

04 May 2014 21:27

Jag rekommenderar ett annat närmande till den kända skådisen. För att slippa att spendera närmaste timmen på att fundera på vad hon heter går man amatörmässigt fram med lantis-beteende och ber om en autograf. Så sparar man massor av tiden och har dessutom löst ett problem som annars kanske aldrig får en lösning.

Svar: Hehe jo det är ju en idé! Problemet med det är ju att autografer ofta är tämligen svårtydda. Det känns ju pinsamt att fråga vad det står efteråt...
Felicia

Linn

05 May 2014 04:29

Undrar vem denna autografsamlare är… när jag hör detta kommer jag osökt att tänka på en tjej som var på en exklusiv fest på Manhattan och helt sonika gick fram till en gubbe hon tyckte såg bekant ut och frågade vad han var känd för. Den gången var det en skådespelare i Glamour. Enklaste sättet att lösa problemet.

Linn

05 May 2014 04:29

Undrar vem denna autografsamlare är… när jag hör detta kommer jag osökt att tänka på en tjej som var på en exklusiv fest på Manhattan och helt sonika gick fram till en gubbe hon tyckte såg bekant ut och frågade vad han var känd för. Den gången var det en skådespelare i Glamour. Enklaste sättet att lösa problemet.

Svar: Känner igen det där... vem var tjejen??
Felicia

mormor

05 May 2014 09:25

Kondiset heter Gunnarssons och är kanske det bästa i stan. Lycka till! Kommer gärna och hälsar på snart. Soffan ser skön ut. Kram mormor.

Svar: Du får gärna komma och hälsa på så kan vi besöka alla kondis i närheten :). Soffan är jätteskön!
Felicia

mamma

05 May 2014 17:36

aha, ett av de bästa i stan, då kommer jag också gärna och hälsar på snart :)

söderdiggare

05 May 2014 20:07

Det konditori Felicia avsåg heter Wallins och ligger bara ett stenkast från Helgagatan. Går man in på den intressanta hemsidan cafekartan.se så får Wallins på Ringvägen 109 toppbetyg. Ja konditoriet får 1 toppbetyg, de övriga 108 är gatuadress.

Linn

08 May 2014 02:16

Jag nämner inga namn, men det var en numera nybliven tvåbarnsmamma. ;)

Kommentera

Publiceras ej