Söndag idag och jag gick upp tidigt och gjorde äggröra och stekte bacon till frukost. Slängde iväg en jobbansökan, surfade runt efter fler intressanta företag, satte igång diskmaskinen, körde en ljus tvätt, dammsög lägenheten och gjorde en riktigt lyxig sallad till lunch (recept kommer senare). Om jag känner mig nöjd och tillfreds med mig själv?
 
Svar nej. Alla dessa duktiga hushållssysslor har nämligen bara varit ett försök att döva mitt dåliga samvete för att jag inte gör det jag egentligen borde göra. Vilket är att skriva om och förbättra första delen av kapitel 1 på vår exjobbsrapport. Jag försöker sätta med mig det, men det  g å r   b a r a   i n t e. Hjärnan får kortslutning och jag kan inte formulera orden och till slut får jag panik för att jag inte kommer någonvart. Så nu sitter jag här med en gnagande oro i bröstet, en klump av ångest i halsen och känner mig värdelös. Ibland önskar jag bara att jag var en maskin som man kunde programmera till att göra det jobbiga och svåra. Som inte bara funderar på att istället sticka ut på en löptur för att försöka vinna fler pluspoäng hos mig själv och skjuta upp det där andra ytterligare. Helvete vad trött jag blir på mig själv ibland.
 
Men det var i alla fall en förbannat god lunch.

2 kommentarer

Linn

03 Mar 2014 01:34

Skicka över skiten till mig så gör jag det. ;)

mormor

03 Mar 2014 08:38

Om du anar hur många gånger jag varit i samma sits med halvfärdiga texter. Men har man bara fått ned ett utkast på pränt kan det vara ett bra trick att se det som någon annans och så bara ägna sig åt att förbättra. Kram mormor

Kommentera

Publiceras ej