...är att köpa frysta bagels. Och det verkar vara lättare sagt än gjort.
 
Jag har varit sjukt sugen på bagels ända sedan jag hälsade på Linn i KL och åt sesambagel med cream cheese till frukost varje dag. Så nu vill jag alltså köpa hem dessa underverk som utomlands säljs i var och varannan affär men som i Sveige verkar vara ruskigt svåra att få tag på. Efterforskingar på google och diverse forum visar att de i vissa fall säljs på ICA Maxi och likande affärer, men att långt ifrån alla tar in dem. Det finns även en speciell bagelaffär i Göteborg och några caféer i Stockholm som har dem, men det känns ju lite väl långt att åka för det ändamålet. Letande på både ICA i Bjärred och ICA Malmborgs på Clemenstorget var utan resultat.
 
Men så idag ringde jag Coop Forum i Lund och..... trumvirvel.... de säljer bagels!! Dock finns de i någon frys bakom bageriet så man måste gå och fråga efter dem och det är inte säkert att de alltid finns. Man ba mmm bra, det var ju jävligt enkelt att veta...
 
Jaja. Det blir ett pitstop på Coop i eftermiddag, eller kanske imorgon. Hoppas nu bara att de inte är svindyra och att det faktiskt är riktiga bagels, inte såna där runda frallor med hål i som vissa affärer kallar bagels men egentligen bara är runda frallor med hål i.
 

6 kommentarer

Linn

28 Feb 2014 16:47

Haha. Skrattade högt när jag läste detta inlägg. Förstår precis vad du menar med runda frallor med hål i. Meningslöst. Hoppas du hittar riktiga baglar nu iaf! Annars får G importera några till dig när han kommer i maj.

mamma

28 Feb 2014 19:44

Har för mej att jag såg nåt om bagels i min jakt på nya bagerier i Vasastan,återkommer med en rapport senare :)

älskare av KL-bagels

28 Feb 2014 20:24

Det finns en smärre risk att importerade bagels från KL hinner förlora lite av sin spänst under resan.
Jag rekommenderar beställning av dessa icke-frallor med hål i från the Bagels Way på Amiralsgatan 70 i Malmö. De kör gärna ut sina produkter och pratar man vänligt med
dem kanske de kan utvidga utkörningsområdet till Lund !!!!

Svar: Tack för tipset! Blir dock nyfiken på hur du kan ha så bra koll på bagelleverantörer i Skåne?!
Felicia

mormor

01 Mar 2014 08:47

Härligt att möta dig på bloggen igen! Varför bakar du inte själv. Har inte Linn recept? Jag tycker mig ha sett henne koka bröd. Annars lycka till med jakten. P S Här finns blåsippor!

Svar: Jo Linn har recept på hembakade bagels men jag känner att jag inte riktigt har orken till det just nu. Dessutom blir det inte riktigt samma grej, hennes är supergoda, men lite annan konsistens och smak :). Härligt med blåsippor! Blir det påskfirande i Östansjö i år? Kram!
Felicia

mormor

02 Mar 2014 08:13

Ja, det hoppas jag verkligen! Sen påsk, kan bli verkligt fin som när du solade på Getaryggen för några år edan. Välkommen!

mormor

02 Mar 2014 08:14

Ja, det hoppas jag verkligen! Sen påsk, kan bli verkligt fin som när du solade på Getaryggen för några år edan. Välkommen!

Kommentera

Publiceras ej