Då har man skrivit Elektroteknikens grunder två gånger. Och kuggat Elektroteknikens grunder två gånger.
 
Det känns förjävla surt och jag tycker att jag är värd så mycket mer. Det här sägs vara den svåraste kursen vi läser och allt jag har lärt mig har jag läst in på egen hand. Börjat på noll bland knepiga termer, omöjliga ekvationer och fem sidor långa lösningar. Lärt mig rita upp asymptotiska bodediagram och räkna ut linjeströmmar i trefas-system.
 
Men när man lärt sig att rita ut olika varianter av bodediagram från 14 extentor där alla består av reaktanser och kapacitanser, och det på tentan kommer en helt ny variant med en induktans, då är man ändå chanslös.
 
Det som känns jobbigast just nu är dock inte att jag kuggade tentan i sig. Jag vet vad jag kan, jag vet hur mycket jag har pluggat, jag vet att jag har gjort mitt bästa och jag vet att det kommer nya chanser.
 
Nej, det jobbigaste är att än en gång veta att man misslyckades med att leva upp till omgivningens förväntaningar. Att behöva svara på frågor om vad som "gick fel" och gång på gång påminnas om att man inte gjort tillräckligt bra ifrån sig.
 
Så nu ska jag stänga av mobilen, släcka lampan, krypa ner i sängen med en mikrovärmd pizza och en påse godis och förtränga att den där satans tentan ens existerar.

4 kommentarer

mamma

22 Aug 2013 19:36

Du har gjort allt vad du kan!
"Omgivningen" har fel om den har några förväntningar utöver det! Kram

Linn

23 Aug 2013 02:00

Tyvärr är det sånt som händer. Jag tror på dig ändå, det kommer fler chanser och då blir det lättare att plugga för du redan gjort det nu!
Men Micropizza? Jag skrev ju att du skulle köpa Vespa-pizza! Lova bättring efter nästa tenta!

Svar: Det var för långt att gå ända till VESPA och jag hade redan pizzan i frysen... Men jag lovar att bättra mig till nästa tenta!
Felicia

Anonym

23 Aug 2013 07:42

Otur kan inte vara för evigt. Bättre lycka nästa gång med en chans att visa allt du kan. Skall bli spännande att höra om ditt ex-jobb.
Karin Boye skrev en gång om förtvivlans situationer<.tacka då de vänliga små tingen, du har ett äpple i fickan, en bok med sagor därhemma. Köp en stor och god pizza och prata med Affe!

Svar: Tack, jag ska försöka komma ihåg det!
Felicia

frågvis

23 Aug 2013 08:18

Och var kom micron ifrån - den står ju i Lkpg?
Eller betyder det att den är pytteliten?

Svar: Eller är det så att kan finnas en TILL mikro, och inte bara den som står i Lkpg? Annars gillar jag din teori med att den är jätteliten :)
Felicia

Kommentera

Publiceras ej